Alle deltagere får uddelt en terning. Start enkelt: På et signal slår alle med en terning, hvorefter alle skal 1erne skal finde sammen osv. Gør dette et par gange. Observer evt. hvordan dette organiseres.
Indfør virus: Alle slår med deres terning på signalet, og begynder at søge sammen i kæder/cirkler (programmer). Men nu er der indført virus. Alle der slår en 6er er virus. Hvis man er virus skal man forsøge at bryde kæderne. Hvis 3 2ere f.eks. har fundet sammen, og det lykkes for virus at bryde kæden/cirklen (programmet), så skal hele kæden slå om med hver deres terning, hvorefter de skal finde deres nye kæder (programmer).
Man kan også spille med, at det kun er den der er revet ud, der skal slå om.
Er man virus forbliver man med at være virus.
Legen stopper, når alt er inficeret med virus, eller efter fastsat tid.
Variation:
Man kan indføre antivirus. Dette kan f.eks. være 3ere. Man kan f.eks. spille med at antivirus bare skal røre en virus. Herefter slår de mod hinanden, den højeste vinder. Vinder virus forvandles begge til virus og vinder antivirus slås der igen med terninger om ny identitet.
Man kan indføre flere Vira. F.eks. 1 + 6 er virus.
Kæder (programmer) kan selvfølgelig bevæge sig, og her er der mulighed for nye regler/udfordringer. F.eks. at programmer skal lave noget sammen. Eksempelvis hoppe, synge, vrikke, danse osv. (Bare kæden holdes)
Materialer | En terning til hver deltager – Kan nemt og billigt fremstilles i værkstedet. |
Inde/ude | Indendøre og udendøre |
Sted | Intet særligt sted påkrævet |
Bemærk | Ingen |
Antal | 0-100 |
Alder | 0-100 |
Varighed | Ikke angivet |
Skrevet af | Thomas Balslev Hansen, 2004-04-18 16:37:03 |