Man aftaler et område, der fungerer som bane.
(Skov, strand og lettere kuperet terræn med krat er bedst)
Banen deles i to. Én del til hvert hold.
Deltagerne deler sig i 2 hold, der hver får tildelt en fane, som gemmes godt, men dog synligt.
Begge hold udpeger et lille område på deres banehalvdel, som fungerer som fængsel (mælkekasse kan bruges)
Nu gælder det om for hvert hold, at finde modstanderens fane og bringe den tilbage på egen banehalvdel.
Når en deltager krydser grænsen til modstanderens banehalvdel er vedkomne fredløs, hvilket betyder at han/hun kan fanges af modstanderen.
Bliver man fanget, bringes man til modstanderens fængsel og kan kun befries af en medspiller ved at blive rørt af vedkomne.
Der kan derfor kun befries ved at en medspiller krydser grænser, løber op til fængslet og rører sine medspillere.
Man kan ikke fanges på egen banehalvdel.
Det gælder altså om at afsøge mopdstanderens område, befri evt. fanger og samtidig undgå selv at blive fanget og få sin egen fane taget.
Materialer | 2 faner Et areal der ikke er for lille. (Krat eller skov) En masse energi |
Inde/ude | Udendøre |
Sted | Skov, Strand, med krat. |
Bemærk | Man kan falde og slå sig når man løber |
Antal | 0-100 |
Alder | 0-100 |
Varighed | Ikke angivet |
Skrevet af | Allan Nevado Agregaard, 2003-11-05 09:30:19 |